سامانه پیامکی پزشکی

سامانه پیامکی برای پزشکان

اطلاع رسانی به بیماران و همراهان از طریق پیامک یکی از مواردی است که خاطره خوبی در ذهن آنها باقی می گذارد. اگر مدیر بیمارستان، مرکز بهداشت یا درمانگاه هستید، سامانه پیامکی می تواند به شما کمک کند تا از طریق پیامک انبوه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. سامانه پیامکی برای مراکز زیبایی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی، دامپزشکی، توانبخشی، اپتیک و داروسازی معجزه می کند. اما چگونه؟ الان بهت میگم!
فهرست مطالب

سامانه پیامکی پزشکی چیست؟ راه حل های ارتباطی بین بیمار و پزشک در نگاه اول منجر به ایجاد ارتباط صمیمانه و در نتیجه همکاری بسیار بالاتر بین بیمار و پزشک می شود و پیامک یکی از موثرترین راه های ارتباط پزشک و بیمار است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

با خرید سامانه پیام کوتاه می توانید نرم افزار مدیریت مطب را به ابزار قدرتمند اس ام اس مجهز کرده و در زمان های مختلف برای بیماران پیامک ارسال کنید و از آنجایی که سامانه پیامک به وقت دکتر یک سرویس است، حتی پیامک های شما نیز به شماره موبایل های لیست سیاه ارسال می شود و لیست نرم افزارهای سازگار با سامانه پیامکی اعلام می شود.

سامانه پیامکی برای پزشکان

سامانه پیامکی چیست؟

سامانه پیامکی یک سیستم ارتباطی است که به وسیله پیامک کوتاه (SMS) فعالیت می‌کند و امکان ارسال و دریافت پیامک‌ها را فراهم می‌کند. این سامانه اجازه می‌دهد که افراد و سازمان‌ها بتوانند به‌سرعت و به‌صورت همزمان از طریق پیامک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و پیام‌هایی را به گروه‌های مختلف ارسال کنند.

این سامانه در بسیاری از کسب و کارها و سازمان‌های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً در برخی از بانک‌ها، به‌منظور اطلاع‌رسانی به مشتریان، پیام‌هایی حاوی اطلاعات مربوط به حساب بانکی یا خدمات بانکی به مشتریان ارسال می‌شود. به‌طور مشابه، در برخی از شرکت‌ها، از این سامانه برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی، پیام‌های اطلاع‌رسانی و پیام‌های اضطراری استفاده می‌شود.

کاربردهای سامانه پیامکی برای پزشکان

  •  سامانه ثبت نام بیماران.
  •  ارسال شماره فایل پس از پر کردن و بایگانی آن.
  •  اعلام نتایج آزمون با سیستم پاسخگوی خودکار.
  • اعلام درج دستورات و یادداشت های پزشکی از طریق ارسال پیامک.
  • اعلام زمان مراجعه بعدی بیمار به پزشک مورد نظر با ارسال پیامک.
  •  یک بخش استعلام در مورد خدمات قابل ارائه ایجاد کنید.
  • پیشنهادات و انتقادات در خصوص خدمات و ادارات مربوطه.
  •  ارسال پیامک در مورد تغییرات احتمالی در شیفت پرسنل.
  • دستورات لازم جهت مصرف دارو توسط بیمار و توصیه های لازم پس از خدمت در مراکز.

تکنیک های پیامکی برای ارتباط پزشک و بیمار

یکی از کاربردهای سامانه پیامکی پزشکی برای پزشکان استفاده از سامانه نوبت دهی هوشمند است، ماژول استفاده از سامانه نوبت دهی به شما کمک می کند تا بر اساس زمان ارسال پیامک برای بیمار نوبت رزرو کنید.

برای مراجعه به بیمار تا ۴ ماه آینده، شماره همراه بیمار را از او بگیرید و چند روز قبل از نوبت به بیمار پیام دهید تا تاریخ و ساعت نوبت را به او یادآوری کنید.

در صورتی که پزشک معالج بنا به دلایلی مجبور به سفر باشد و نیاز به موکول شدن نوبت بیمار برای آینده باشد، نیازی به تماس و صرف هزینه های هنگفت برای اطلاع هر بیمار و اطلاع رسانی به بیماران از طریق ارسال پیامک نیست.

همچنین بیمار می تواند سوالات خود را از طریق سامانه پیامکی مطرح کند و پزشک به او پاسخ دهد. در این صورت هم در وقت بیمار و هم در وقت پزشک صرفه جویی می شود.

پنل پیامک برای پزشکان

سامانه پیامکی پزشکی برای پزشکان، یک ابزار مهم در مدیریت روابط با بیماران و مراجعه‌کنندگان است. با استفاده از این پنل، پزشکان می‌توانند به سرعت و به صورت اتوماتیک، پیامک‌هایی را به بیماران خود ارسال کنند.

برای مثال، پزشکان می‌توانند به بیماران خود اطلاعات مربوط به نوبت‌هایشان را ارسال کنند، یادآوری کنند که زمان مراجعه آن‌ها نزدیک است، اعلام کنند که نتیجه آزمایشات بررسی شده است و غیره.

با استفاده از پنل پیامک، پزشکان می‌توانند به راحتی با بیماران و مراجعه‌کنندگان خود در ارتباط باشند و بهبود تجربه آن‌ها از خدمات پزشکی را ایجاد کنند. به علاوه، این پنل، به پزشکان کمک می‌کند تا زمان و هزینه‌های خود را کاهش دهند، زیرا نیازی به تماس تلفنی با بیماران برای یادآوری نوبت‌ها یا اطلاع‌رسانی‌های دیگر نیست.

در کل، پنل پیامک برای پزشکان یک ابزار مهم و کارآمد است که به پزشکان کمک می‌کند تا به راحتی با بیماران و مراجعه‌کنندگان خود در ارتباط باشند، بهبود تجربه آن‌ها را ایجاد کنند و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

سیستم نوبت دهی پیامکی چیست؟

سیستم نوبت دهی پیامکی، یک سیستم مدیریت نوبت دهی است که از طریق پیامک، امکان دسترسی آسان و سریع به خدمات را برای مشتریان فراهم می‌کند.

در این سیستم، مشتریان می‌توانند با ارسال یک پیامک به سیستم، نوبت خود را دریافت کنند و در صورت لزوم، آن را لغو یا تغییر دهند. همچنین، اطلاعات مربوط به نوبت‌ها و تغییرات آن‌ها، به صورت خودکار و به مشتریان اعلام می‌شود.

سیستم نوبت دهی پیامکی برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مانند بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، سالن‌های زیبایی، خدمات خودرو، خدمات پشتیبانی مشتریان و غیره بسیار مفید است.

این سیستم، به مشتریان امکان می‌دهد تا بدون نیاز به حضور حضوری یا تماس تلفنی، از خدمات سازمان استفاده کنند و به راحتی نوبت خود را تعیین کنند. به علاوه، این سیستم باعث بهبود تجربه مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها از خدمات شرکت می‌شود.

کاربرد ها و مزایای پنل اس ام اس در مراکز درمانی

امروزه نوبت دهی تلفنی امری رایج در مراکز درمانی است که به دلیل وجود نقص در نوبت دهی تلفنی جایگزینی آن با نوبت دهی پیامکی منطقی و موجه است. اتلاف زیاد وقت و پول یکی از معایب قرار ملاقات تلفنی است.

نوبت های تلفنی گاهی وقت زیادی را برای بیماران می طلبد که نه تنها برای بیمار آزاردهنده، خسته کننده و مضر است، بلکه برای مردم هزینه بر است. از طرفی با ارائه سامانه پیامکی به مردم این امکان را می دهیم که به راحتی و با کمترین زمان و هزینه نوبت بگیرند.

همچنین امکان یادآوری نوبت به بیماران قبل از زمان رسیدن نیز وجود دارد، همچنین اگر Save for نوبت در ساعت باشد، شما از سامانه نوبت دهی آنلاین مطب استفاده کنید می توانید سایت خود را به سامانه پیامکی متصل کنید تا در زمان نوبت برای بیمار و منشی شما پیامک ارسال شود.

 مزایای پیامک در حوزه بهداشت و درمان

  • یادآوری زمان رجوع بیمار
  • افزایش ارتباط
  • کاهش صف های انتظار
  • ارسال نتایج آزمایشات
  • ایجاد کمپین های پیامکی در مورد موضوعات درمانی و بهداشتی
  • ارسال نکات تغذیه و سلامت به بیماران
  • افزایش دسترسی به افراد ناتوان
  • کاهش هزینه ها
  •  صرفه جویی در وقت

 مزایای پیامک در حوزه بهداشت و درمان

ویژگی های سامانه پیامکی پزشکی

مهمترین و برترترین قابلیتی که در پنل پیامک مطب، پزشک و مراکز درمانی نرم افزار پزشک باستانی می توان به آن اشاره کرد امکان ارسال خودکار پیامک می باشد. پیام های متنی در صورت تایید یا عدم تایید به صورت خودکار ارسال می شوند.

ارسال پیامک خوش آمد گویی پس از تکمیل پرونده بیمار، ارسال پیامک برای مناسبت ها و مناسبت های خاص مانند: تولد، ازدواج و …. به بیمار پیام خودکار جهت یادآوری نوبت به بیمار، یادآوری برنامه درمانی بیمار، ارسال پیامک یادآوری اقساط و یادآوری تاریخ سررسید چک، اطلاع رسانی در مورد طرح تخفیف ها و جشنواره ها، ارسال پیامک اس ام اس با نظرسنجی و همچنین ارسال اس ام اس با پاسخ های آزمایشگاهی با ارسال لینک در اس ام اس برای بیماران و …. در نرم افزار گنجانده شده اند.

بهترین روش های بازاریابی برای پزشکان چیست؟

اکنون روش های بازاریابی و تبلیغات بسیار پیشرفته و سریع شده اند. افرادی که از روش های قدیمی برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنند باید بدانند که از رقبای خود عقب خواهند ماند. این تعداد شامل مراکز درمانی نیز می شود. رقبای شما در تلاشند تا با استفاده از روش های بازاریابی جدید، روند ارجاع و درمان بیماران را ساده کنند.

با پنل پیامک پزشکان میتوانید چه اقداماتی انجام دهید

  • با ثبت نام در پنل پیامک پزشکان می توانید اس ام اس انبوه منطقه ای را برای پزشکان مختلف ارسال کنید.
  • با سرویس پیام کوتاه سریع می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از خدمات متمایز پنل پیامک استفاده کنید.
  • با ثبت پنل پیامکی برای پزشکان می توانید از مناطق مختلف هر شهر به مراکز درمانی پیامک ارسال کنید.
  • با ثبت پنل پیامک دفتر می توانید بر اساس کد پستی برای افراد همسایه پیامک ارسال کنید.
  • با ثبت نام در پنل پیامکی دفتر می توانید از نقشه گوگل برای افراد خاصی پیامک ارسال کنید.
  • شما می توانید با ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه سریع و آنی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم در مورد کسب و کار خود را در اختیار آنها قرار دهید.
  • با ثبت نام در پنل پیامکی ویژه مطب پزشکان می توانید برای افراد با سن و جنس خاص پیامک ارسال کنید.
  • با ثبت نام در پنل پیامکی دفتر شما به بانک شماره تلفن همراه پزشکان، کارکنان و بیماران دسترسی دارید.
  • ارسال پیامک بر اساس شماره تلفن همراه
  • با ثبت پنل پیامکی مطب پزشکان می توانید به شماره رند پیامک ارسال کنید.
  • با ثبت پنل اس ام اس مطبپ می توانید اعلان های پیامکی را شروع کنید

راه های استفاده از سامانه پیامکی در حوزه بهداشت و درمان

بازاریابی پیامکی برای کلینیک ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی به معنای تماس با آخرین پیشنهادات و تخفیف ها نیست. درعوض، این راهی برای اطلاع رسانی اخبار مهم سلامتی است که مردم باید در یک لحظه بدانند.

مدیریت زمان را به حداکثر برسانید

کارمندان اورژانس به کنار، شاید هیچ حرفه ای نیازی به مدیریت زمان خود بهتر از کسی که در صنعت مراقبت های بهداشتی کار می کند، نباشد. پیامک متنی زمان حرفه ای ها و مراکز مراقبت های بهداشتی را برای برقراری تماس، پاسخ به پیام های صوتی، بررسی و انتخاب ایمیل ها و آدرس دهی سایر کانال های ارتباطی کاهش می دهد.

پیام متنی یک راه سریع و آسان برای متخصصان مراقبت های بهداشتی برای ارتباط با کارکنان و بیماران است.

ارسال یادآوری های قرار

قبل از پیامک، بهترین راه برای دسترسی به بیماران، گذاشتن یادآوری‌های قرار ملاقات روی دستگاه‌های منشی آنها بود. اما با وجود هرزنامه و تمایل روزافزون مردم به ارسال پیامک، به اندازه گذشته موثر نیست.

اما اکنون می توانید یادآوری های قرار را از طریق پیامک ارسال کنید. با امکان دریافت وضعیت تحویل هر پیام، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یادآوری‌های شما به موقع به بیماران می‌رسد و حتی راهی آسان برای تغییر وقت یا لغو قرار ملاقات به آنها ارائه دهید.

نسخه ها را دوباره تجویز یا به روز کنید

یادآوری مهم دیگری که بیماران شما باید دریافت کنند، تجویز مجدد داروهای حیاتی آنهاست. عواقب پزشکی فراموش کردن مصرف مجدد دارو ممکن است روزها یا ماه ها ادامه داشته باشد. با استفاده از پیامک، سازمان های مراقبت های بهداشتی می توانند یادآوری هایی را برای بیماران ارسال کنند تا نسخه های خود را پر کنند. هنگامی که زمان به روز رسانی یا تمدید نسخه فرا می رسد، پیامک نیز می تواند در این زمینه کمک کند.

اعلام سمینارها و کنفرانس ها

مهلت ارسال اطلاعیه در تابلوی اعلانات یا درج اطلاعیه در شبکه های اجتماعی برای سمینارها و کنفرانس های آتی به پایان رسیده است. پیام های متنی تضمین می کند که همه اطلاعات به موقع در مورد این رویدادهای مهم دریافت می کنند.

می‌توانید پیام‌هایی را برای سنجش علاقه به یک کارگاه ارسال کنید، به‌روزرسانی‌های کلی رویداد را ارائه دهید، و حتی پس از پایان رویداد، خلاصه‌ها یا پیوندهایی به صفحه کنفرانس ارائه دهید.

کاربرد سامانه پیامکی در مراکز درمانی

داروخانه ها و کلینیک ها می توانند از پیام کوتاه و پیامک انبوه به عنوان یک روش ارتباطی مقرون به صرفه برای تعامل بهتر با بیماران استفاده کنند، اگرچه می توانند نامه ارسال کنند یا تماس تلفنی برقرار کنند، اما برقراری ارتباط با مشتریان از این طریق گران و زمان بر است.

آنها به پرسنل تمام وقت نیاز دارند تا بتوانند با این روش ها با مشتریان داروخانه و بیماران مراکز درمانی ارتباط برقرار کنند. ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی می تواند بهترین راه حل برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی و اطلاع رسانی در مراکز درمانی باشد.

مراکز پزشکی آینده نگر این را خیلی زود متوجه شدند. آنها می دانند که با تمرکز بر تلفن همراه بیمارانشان، شانس بیشتری برای برقراری ارتباط موفق با آنها دارند. سیستم پیامک یک راه عالی برای انجام این کار است. هزینه ارسال پیامک به سایر روش های ارتباطی با مشتریان بسیار ارزان تر، فرآیند انجام آن بسیار آسان تر و بازده بسیار بالا و ۹۵ درصد است.

راه های استفاده از سامانه پیامکی در حوزه بهداشت و درمان

اعلام نتایج آزمایش با پیامک

بسیاری از اوقات بیماران برای تهیه نتایج آزمایش خود با کلینیک تماس می گیرند، این روش زمان غیرضروری کارکنان را می گیرد. کلینیک ها می توانند با ارسال پیامک به این بیماران اطلاع دهند. این به خودی خود یک وضعیت برد-برد است زیرا هم بیمار و هم ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی راضی هستند.

قبل از استفاده از روش پیامک به عنوان وسیله ارتباطی با بیماران، سازگاری با داده ها و ایجاد پایگاه داده پیامکی بسیار مهم است. بازاریابی پیامکی نیاز به اجازه بیمار برای ارتباط با آنها از طریق پیامک دارد. در اینجا چند راه برای کمک به کلینیک شما برای ایجاد یک پایگاه مشتری قوی وجود دارد.

  • از بیمار بخواهید تا برای اطلاعیه های بازاریابی پیامکی در نوبت ملاقات یا حضوری در حین ملاقات ثبت نام کند.
  • برای اطلاعیه های پیامکی در تمام فرم ها و وب سایت های کلینیک ثبت نام کنید.
  • از بیمار دعوت کنید تا با کلمه کلیدی که ایجاد کرده اید، در اعلان های پیامکی شما شرکت کند.
  • برای همه بیماران نامه ای ارسال کنید و توضیح دهید که می خواهید از طریق پیامک با آنها ارتباط برقرار کنید، سپس از آنها بخواهید که این نامه را با رضایت خود به کلینیک بیاورند.
  • با ایجاد پوسترهای قابل مشاهده در اطراف کلینیک، یک سیستم هشدار پیام کوتاه جدید ایجاد کنید.

اتاق انتظار در هر کلینیک یک راه عالی برای جلب توجه مردم است، یک سری علائم و بروشور برای بیماران قرار دهید تا متوجه بازاریابی پیامکی شوند، این خود یک راه عالی برای ارتباط فوری با بیماران است، این روش باعث صرفه جویی در وقت می شود.

باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه های کلینیک می شود، در این صورت کارکنان شما دیگر نیازی به تایید نوبت از طریق تلفن یا ارسال نامه به همه بیماران ندارند. همچنین بازاریابی پیامکی به تبلیغات دهان به دهان کمک می کند و باعث ایجاد آگاهی در بین مردم می شود. مزیت اصلی استفاده از اس ام اس این است که مطمئن هستید پیام شما بدون توجه به جایی که بیمار باشد به دست او می رسد.

سخن پایانی در مورد سامانه پیامکی پزشکی

اگر به دنبال افزایش اثربخشی خدمات بهداشتی و درمانی خود و جذب بیماران به مرکز درمانی خود هستید. پنل پیامک بهترین راه برای شما در زمان دکتر است، این سیستم با حفظ حریم شخصی افراد ارتباط را تسهیل می کند.

با استفاده از این پنل می توانید اطلاعات گسترده ای را در اختیار افراد قرار دهید، سفارش بیماران را یادآوری کنید و از آنها حمایت کنید. همچنین این سامانه به دلیل ارسال متن های کوتاه بهترین راه برای برقراری ارتباط در لحظات حساس می باشد.

 

مقالات پیشنهادی:

بازاریابی حوزه سلامت

دستگاه آنالیز ویتامین بدن در شهریار

 

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
مقالات مرتبط