تصویربرداری و تدوین برای تبلیغات پزشکی، عملیاتی است که به کمک آن، برای ارائه خدمات پزشکی وارد بازار میشوند. این کار شامل تولید محتوای تصویری و ویدئویی است که به صورت طراحی شده و با استفاده از تکنیکهای تصویربرداری و تدوین، به صورت حرفهای و با کیفیت بالا، به مخاطبان پیام رسانده میشود.
این روزها، با توجه به رشد سریع فناوری و جایگاه مهم اینترنت و شبکههای اجتماعی در زندگی افراد، تصویربرداری و تدوین، به عنوان یکی از اصلیترین ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند.
برای موفقیت در تبلیغات پزشکی، استفاده از تکنیکهای تصویربرداری و تدوین، اجتنابناپذیر است. در واقع، تصاویر و ویدئوهای جذاب و کارآمد، میتوانند برای ارائه خدمات پزشکی، نقش اساسی در جذب مشتریان و افزایش فروش داشته باشند.
عکاسی و فیلمبرداری مطب پزشکی
عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای یکی از عوامل اصلی جذب مشتری و بهبود تصویر برند است. در رشته های پزشکی و دندانپزشکی که محتوای بسیار حساس و مهمی دارند بسیار مهم است.
کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی به طور معمول از عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای برای جذب مشتریان و به نمایش گذاشتن تخصص و تجهیزات خود استفاده می کنند. این روش امکان نمایش دقیق و حرفه ای فضای بالینی، تجهیزات و روش های درمانی را فراهم می کند.
از طرفی مشتریان به راحتی می توانند با محیط کلینیک و روش های درمانی آشنا شوند و اعتماد بیشتری به کلینیک پزشکان خود جلب کنند و در نتیجه از خدمات ارائه شده بیشتر استفاده کنند.
همچنین می تواند نقش مهمی در جذب مشتریان جدید و بهبود تصویر برند داشته باشد. با تصاویر و فیلم های حرفه ای می توانید به راحتی با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و به آنها اطمینان دهید که بهترین خدمات پزشکی را به آنها ارائه خواهید کرد.
در نهایت عکاسی و فیلمبرداری در حوزه پزشکی به عنوان روشی موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است. استفاده از عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای در کلینیک های پزشکی به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی است.
عکاسی پزشکی چیست؟
عکاسی پزشکی شاخه ای از عکاسی است که به تهیه تصاویر پزشکی می پردازد. این تصاویر شامل تصاویر بیمار، تصاویر تشخیصی، تصاویر تجهیزات پزشکی و غیره می باشد. عکاسی پزشکی در بسیاری از زمینه های پزشکی از جمله آزمایشات بالینی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی، تصویربرداری پزشکی و غیره استفاده می شود.
از تصاویر پزشکی می توان به عنوان ابزاری برای تشخیص بیماری ها، ارزیابی درمان ها و آموزش پزشکی استفاده کرد. در عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای در زمینه پزشکی، عکس ها با تجهیزات پزشکی و دوربین های مخصوص گرفته می شود. این دوربین ها برخلاف دوربین های معمولی قابلیت تنظیم هایپرفوکوس و دیافراگم را دارند و برای ایجاد تصاویر با کیفیت و دقیق در محیط های پزشکی استفاده می شوند.
اهداف عکاسی پزشکی چیست؟
خدمات عکاسی حرفه ای برای پزشکان و بیماران آنها می تواند اهداف مختلفی داشته باشد که در زیر به اختصار به آنها اشاره می شود:
انتشار صفحه خدمات سایت
یکی از مهمترین موارد در فرآیند بازاریابی اینترنتی پزشکی، ایجاد صفحات نمونه کار شما است. هنگام ایجاد این صفحات برای مشتریان خود در Clinic Developer، ما بیش از ۱۵ تکنیک را برای افزایش نرخ تبدیل اعمال می کنیم که یکی از آنها شامل عکس های مشتریان راضی قبلی است.
در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پست کنید
هدف دیگر ارسال تصاویر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و لینکدین است. پس از ارسال این تصاویر در اینستاگرام مشتری پزشک خود، آنها را هایلایت کرده و در بالای صفحه قرار می دهیم تا مخاطبان جدید بتوانند به راحتی آنها را ببینند. زیرا این تصاویر تاثیر زیادی در تصمیم گیری آنها دارد.
آمادگی برای تبلیغات
تبلیغات بسیاری چه در شبکه های اجتماعی و چه در سایت های پربازدید با استفاده از این تصاویر پزشکی تولید می شود. حالا چه عکس پرسنل مطب باشد چه قبل و بعد از بیماران. در صفحه مدیریت شبکه های اجتماعی بیشتر در این مورد صحبت کردیم، توصیه می کنیم آن را بخوانید!
چاپ در مجلات و روزنامه ها
همچنین می توانید از این تصاویر در مجلاتی که داروها را تبلیغ می کنید استفاده کنید. البته بسیار مهم است که مجلات در انتخاب نوع عکس، تضاد رنگ و… وسواس داشته باشند.
تیزر تبلیغاتی پزشکی
به طور معمول، دفاتر و کلینیک ها روش های محدودتری برای تبلیغات کسب و کار خود دارند. اما این محدودیت دلیل بر بی اثر بودن روش های نوین تبلیغاتی نیست. به زبان ساده، اگر بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید، می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
یکی از روش های تبلیغات موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی، ساخت و توزیع تیزرهای تبلیغاتی پزشکی در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است. اثربخشی تیزرهای تبلیغاتی پزشکی یکی از مهم ترین عواملی است که به حرفه ای بودن تیم تولید بستگی دارد.
ویژگیهای تیزر تبلیغاتی پزشکان
ویدئو باید صادقانه باشد و محتوا باید به طور موثر بیان شود. (استفاده از علم و صداقت در کنار هم می تواند برگ برنده شما باشد.)
محتوای فیلم پزشکی باید به زبان ساده و قابل فهم برای مردم باشد. (اطلاعات پزشکی در صورت ارائه به زبان تخصصی ممکن است مخاطب را سردرگم کند، بنابراین اگر چه تخصصی است، اطلاعات باید به زبان ساده و ترجیحاً همراه با مثال ارائه شود.)
تیزر فیلم باید با بهترین کیفیت گرافیکی و صوتی و تصویری ارائه شود. (این مورد مستلزم استفاده از بهترین تجهیزات تصویربرداری، ضبط صدا و برنامه های کامپیوتری و البته تخصص سازنده آن است.)
گنجاندن تمام عناصر ذکر شده می تواند یک تیزر تبلیغاتی پزشکی موثر را به ارمغان بیاورد که البته مدیون یک کارگردان حرفه ای است. همانطور که گفته شد، تاثیر ویدئوهای پزشکی نیاز به یک تیم قوی و حرفه ای دارد. تیم مجرب به وقت دکتر به شما این اطمینان را می دهد که در گردآوری بهترین تیزرهای تبلیغاتی پزشکی همراه شما خواهند بود.
- فیلمنامه تیزر با توجه به تخصص پزشک، مطب یا کلینیک نوشته می شود.
- متن و ویرایش تیزر تبلیغاتی با مشاوره و راهنمایی مستقیم شما همراه است.
- در ساخت فیلم از بهترین ابزارها (مانند دوربین ها و میکروفون های حرفه ای، برنامه های ویرایش فیلم و …) استفاده می شود.
- تیم حرفه ای ما از ابتدا تا انتها در ساخت و ویروسی شدن ویدیو همراه شماست و با بررسی جنبه های مختلف به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید.
اهمیت و اثربخشی تیزرهای تبلیغاتی
آمارها نشان می دهد که امروزه تیزرهای تبلیغاتی جایگاه قدرتمندی برای جذب مخاطب دارند. بخش زیادی از مخاطبان سعی می کنند قبل از استفاده از تیزر تبلیغاتی مربوط به یک سرویس یا محصول در فضای مجازی آن را بیابند و ببینند. همچنین افرادی که تیزر تبلیغاتی یک سرویس را دیده اند، بیشتر از آن سرویس یا محصول استفاده می کنند.
از سوی دیگر، پلتفرمهای جستجوی فضای مجازی برای تیزرها ارزش قائل هستند و موتورهای جستجو محتوای بصری را بر سایر محتواها ترجیح میدهند. علاوه بر این، امروزه محتوای بصری عرضه گسترده و متنوع تری پیدا کرده است و با ساخت تیزر تبلیغاتی در بسیاری از فضاها دیده می شوید.
در واقع ساخت تیزر مطب پزشک می تواند به طور همزمان برای فضاهایی مانند شبکه های اجتماعی مختلف، صفحات وب، تلویزیون های شهری، محیط های نمایشگاهی تجهیزات پزشکی و تخصصی یا نمایشگاه های عمومی، کنفرانس های علمی، اینترلودهای رادیویی و تلویزیونی، پزشکی استفاده شود. برنامه های تولید شده در تلویزیون، اتاق های انتظار بیمارستان، درمانگاه یا مطب پزشک و بسیاری موارد دیگر باید تهیه و ارائه شود.
ادیت فیلم و ساخت کلیپ برای کلینیکهای پزشکی
ادیت فیلم و ساخت کلیپ برای کلینیک های پزشکی، ابزاری قدرتمند برای تبلیغات و ارتباط با مشتریان است. در زمینه این نوع تبلیغات، فیلمها و کلیپهای تبلیغاتی، باید به گونهای طراحی شوند که در کمترین زمان ممکن، ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کنند و آنها را به انجام اقدامات مورد نظر ترغیب کنند.
برای ساخت کلیپهای تبلیغاتی برای کلینیک های پزشکی، ابتدا باید به دقت بازار هدف خود را تعیین کرده و نیازهای آن را درک کنید. سپس با توجه به نیازهای مخاطبان، قالب و محتوای کلیپ را طراحی کنید. در این میان، باید از تکنیکهای تصویربرداری و تدوین استفاده کرده و محتوای ویدئویی را در قالبی متناسب با نیازهای مخاطبان به نمایش بگذارید.
در ساخت کلیپهای تبلیغاتی برای کلینیک های پزشکی، مواردی مانند اطلاعات در مورد خدمات پزشکی، روشهای درمان، مزیت های خدمات پزشکی، تجربیات مشتریان و مواردی از این دست، میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، استفاده از کلیپهای تصویری از بیماران و متخصصین پزشکی، میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود اعتماد بیشتری القا کنید.
در نهایت، برای موفقیت در ساخت کلیپهای تبلیغاتی برای کلینیک های پزشکی، باید به یاد داشته باشید که این کلیپها باید تحت نظارت و کنترل متخصصین پزشکی باشند و از هرگونه ادعای نادرست و خلاف قوانین، پرهیز کنید.
ویدئو مارکتینگ پزشکی چیست؟
هر ویدیویی که در مورد بهداشت و مراقبت باشد، یک ویدیو پزشکی محسوب می شود. با استفاده از چنین ویدئوهایی می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید یا ترافیک سایت را افزایش دهید. به همین دلیل بازاریابی با استفاده از این تبلیغات را بازاریابی ویدئویی می نامند.
اگرچه یک کلیپ پزشکی خوب بازدهی زیادی در سرمایه گذاری شما دارد، اما ساخت آن ارزان نیست. بنابراین اگر نمیخواهید برای ویدیویی که کار نمیکند پول خرج کنید، بهترین شرکت بازاریابی دیجیتال پزشکی را پیدا کنید و نمونه کارهای آنها را بررسی کنید. همچنین اطلاعات این مقاله می تواند به شما در یافتن بهترین شرکت بازاریابی ویدئویی پزشکی کمک کند.
اهمیت ویدئو مارکتینگ در خدمات پزشکی
ویدئو مارکتینگ در خدمات پزشکی، به عنوان یکی از اصلیترین روشهای تبلیغاتی، اهمیت بسیاری دارد. با توجه به رشد سریع فناوری و جایگاه مهم اینترنت و شبکههای اجتماعی در زندگی افراد، ویدئو مارکتینگ یکی از بهترین راهها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان پتانسیل و جذب مشتریان جدید است.
یکی از مزیتهای استفاده از ویدئو مارکتینگ در خدمات پزشکی، این است که با استفاده از ویدئوهای آموزشی، مشتریان میتوانند با روشهای درمانی و خدمات پزشکی مورد نظر، آشنا شوند. این روش، به مخاطبان کمک میکند تا درک بهتری از خدمات پزشکی داشته باشند و باعث میشود که به راحتی تصمیم به استفاده از خدمات پزشکی مورد نظر بگیرند.
همچنین، با استفاده از ویدئو مارکتینگ، میتوان به مخاطبان پیامهایی برای اطلاعرسانی در مورد مزایای خدمات پزشکی به نمایش گذاشت. این روش، به مخاطبان کمک میکند تا برای انتخاب خدمات پزشکی، اطلاعات دقیق و کافی را داشته باشند و به راحتی تصمیم به استفاده از خدمات مورد نظر بگیرند.
ویدئو مارکتینگ در خدمات پزشکی، به عنوان یک روش موثر و جذاب برای تبلیغات و ارتباط با مشتریان، بسیار مهم است. برای موفقیت در این حوزه، باید به دقت بازار هدف خود را تعیین کرده و با استفاده از تکنیکهای تصویربرداری و تدوین، ویدئوهایی با کیفیت بالا و محتوای مفید و جذاب تولید کنید.
اصول مهم برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی پزشکی
تخصص ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ به وقت دکتر تولید حرفه ای کلیپ های پزشکی و دندانپزشکی برای بازاریابی ویدئویی دکتر است. تیم ما متشکل از نویسندگان، تهیه کنندگان، کارگردانان، طراحان و ویراستاران با تجربه است که با تکیه بر دانش خود پیام های موثر و جذابی را در ژانرهای زیر ایجاد می کنند:
- ساخت کلیپ پزشکی برای بازاریابی آنلاین
- سمینار آنلاین و وبینارهای پزشکی
- فیلم های آموزشی پزشکان برای بیماران
- رضایت مشتریان از کلینیک های زیبایی
- فیلم هایی از پزشک که در مطب یا اتاق عمل کار می کند (به ویژه برای اعمال زیبایی) ایجاد کنید.
- فیلم های فروش و بازاریابی محصولات پزشکی
- ویدیوهای یک دقیقه ای برای سایت و شبکه های اجتماعی
خدمات تولید فیلم پزشکی در زمان دکتر
با به کارگیری خلاقیت و نزدیک به یک دهه تمرکز و دانش خود در زمینه تبلیغات پزشکی، ویدیوهایی تولید می کنیم که داستان شما را به شیوه ای تاثیرگذار بیان می کند. ما در مجموعه خود خدمات زیر را برای ساخت فیلم های بالینی و مطب پزشک در تهران و سایر شهرهای ایران ارائه می دهیم:
پیش تولید
- تحلیل بازار رقابتی
- استراتژی مناسب خود را تعیین کنید
- فیلمنامه نویسی
- تدارکات فیلمبرداری
خدمات تولیدی
- با یک یا دو دوربین در دفتر خود عکس بگیرید
- با تیم پزشکی یا بیمار در مقابل دوربین مصاحبه کنید
- ویرایش ویدیو با بهترین ابزارهای روز
- صدا و موسیقی پس زمینه
پس از تولید
- بهینه سازی ویدئو برای نمایش در سایت، تاریخچه،…
- ویدیوهای ارسال شده را ردیابی کنید و بازخوردها را تجزیه و تحلیل کنید
هنگام ویرایش فیلم و ساخت فیلم برای کلینیک های پزشکی، ما قطعاً نیازهای شما را از نظر سبک، طراحی و طول فیلم در نظر خواهیم گرفت. همچنین هنگام تهیه تیزر تبلیغاتی شما به مشخصات برند، فونت متن، رنگ های سفارشی و لوگوی شما توجه می کنیم.
به علاوه، اگر با تلفن همراه خود فیلم گرفته اید، می توانید ویرایش حرفه ای آنها را به ما بسپارید. با این کار، ویدیوی شما دیگر شبیه یک ویدیوی معمولی موبایل نخواهد بود.
خدمات عکاسی پزشکی چه هدفی دارد
خدمات عکاسی پزشکی با هدف بهبود و تسهیل در تشخیص و درمان بیماریها، مانیتورینگ بیماریها و نظارت بر فرایندهای درمانی، ارائه میشوند. این خدمات شامل تصویربرداری تشخیصی، تصویربرداری درمانی، تصویربرداری زیبایی و تصویربرداری پزشکی تحقیقاتی هستند. با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته تصویربرداری، خدمات عکاسی پزشکی به پزشکان کمک میکنند تا بهترین روش درمانی را برای بیماران خود انتخاب کنند.
قبل از گرفتن تصویربرداری پزشکی به نکات زیر توجه کنید
نکات زیر از جمله اقداماتی هستند که شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسند، اما اگر آنها را رعایت کنید، خواهید دید که نتایج چقدر می تواند خوشایند باشد. این نکات به ظاهر آسان تیم عکاسی را در زمان کمتری انجام می دهد. بدون شک در این صورت نتیجه کار نیز برای شما راضی کننده خواهد بود.
✔نظافت و نظم فضا: قبل از انجام پروژه عکاسی تمیز و چیدمان سالن و اتاق ها را فراموش نکنید و همه چیز را در جای مناسب قرار دهید. در غیر این صورت باید تا زمانی که تیم عکاسی حضور دارند این کار را انجام دهید و این اتفاقات منجر به اتلاف وقت می شود. در نتیجه تاثیر مثبتی بر نتایج کار نخواهد داشت. زیرا زمانی که باید صرف ایده ها و تصاویر می شد صرف پاکسازی محیط شد.
✔ عکس وسایل مهم: تمامی عکس های گرفته شده توسط مطب یا کلینیک تحت عنوان عکاسی پزشکی تبلیغاتی می باشد. بنابراین مهمترین چیزهایی که مخاطب باید بداند باید در تصاویر نشان داده شود. به دلیل بالا، قبل از شروع عکاسی، به طور کامل مشخص کنید که کدام محیط یا تجهیزات پزشکی برای شما در اولویت است.
✔ عکاسی از روند انجام کار: به طور کلی ابتدا هدف خود را از عکاسی مشخص کنید. برای چه منظوری به عکاسی تبلیغاتی برای کلینیک یا حتی بیمارستان نیاز دارید؟ اگر می خواهید روند انجام یک جراحی ساده، خدمات زیبایی و … را نشان دهید، حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید. زیرا روند انجام کار و زمان انجام آن برای هر یک از این عناوین متفاوت است.
تاثیر لوکیشن و فیلمبرداری در تبلیغات
استفاده از لوکیشن جذاب برای مخاطب اهمیت بصری بالایی دارد. اگر در مواردی مانند ساخت تیزر برای دفتر، چیدمان فضا مشخص و بدون تغییر باشد، چیدمان محیط و طراحی صحنه اهمیت بیشتری پیدا می کند. ایجاد حس خوب مانند احساس آرامش در مخاطب مهمترین وظیفه ایجاد محیط است.
کیفیت فیلمبرداری تاثیر مستقیمی در ایجاد آن حس در مخاطب دارد. به یاد داشته باشید که اغلب اوقات، کیفیت پایین ویدیو می تواند این تصور را به مخاطب القا کند که کیفیت خدمات پایین است. از طرفی کیفیت بالای عکسبرداری برای مخاطب جلوه عکس خواهد داشت. به یاد داشته باشید که تدوین خوب نیز در ساخت یک تیزر جذاب بسیار مهم است.
نکات اختصاصی در ساخت تیزر مطب پزشک
ساخت تیزر مطب پزشک، به عنوان یکی از روشهای موثر تبلیغاتی در خدمات پزشکی، نکات و توجههای خاص خود را دارد. در زیر به برخی از این نکات اشاره میکنیم:
۱- تعیین هدف: قبل از شروع به ساخت تیزر، باید هدف خود را مشخص کنید. آیا میخواهید مشتریان را با تخصص خود آشنا کنید؟ آیا میخواهید از مزایای خدمات خود صحبت کنید؟ یا آیا میخواهید برای جذب بیشتر مشتریان، به تجربیات مشتریان قبلی اشاره کنید؟
۲- محتوای مفید: برای جذب مخاطبان، باید به محتوای تیزر توجه کنید. باید محتوایی ارائه دهید که به مخاطبان کمک کند تا با خدمات شما آشنا شوند و به راحتی تصمیم به استفاده از خدمات شما بگیرند.
۳- استفاده از تکنیکهای تصویربرداری: استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب، میتواند به شما کمک کند تا توجه مخاطبان را به خدمات شما جلب کنید. در طراحی تیزر مطب پزشک، باید از تکنیکهای تصویربرداری حرفهای استفاده کنید.
۴- استفاده از صدا و موسیقی: استفاده از صدا و موسیقی مناسب، میتواند به شما کمک کند تا بازدهی تیزر خود را افزایش دهید. باید به دقت موسیقی و صدا را انتخاب کنید و از صداهایی که به مخاطبان ناخوشایند هستند، پرهیز کنید.
۵- استفاده از افراد حقیقی: استفاده از افراد حقیقی میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری اعتماد القا کنید. برای مثال، میتوانید از پزشکان و پرستاران واقعی خود استفاده کنید تا در تیزر شما به عنوان نمایندگان خدمات شما به نمایش گذاشته شوند.
ساخت تیزر مطب پزشک، به دقت برنامهریزی و طراحی نیاز دارد. با رعایت نکات بالا و استفاده از تکنیکهای حرفهای تصویربرداری و تدوین، میتوانید تیزری با کیفیت بالا و محتوای جذاب و مفید برای خدمات پزشکی خود تولید کنید.
مقالات پیشنهادی: