برند پزشکی

برند پزشکی چیست؟ چند نکته کلیدی برای برندسازی پزشکان

در دنیای امروز، برندسازی در هر زمینه ای بسیار حائز اهمیت است و اگر کسب و کارها می خواهند از رقبای خود جلوتر باشند، باید به برندسازی توجه زیادی داشته باشند. برندسازی پزشکی وارد حوزه سلامت شده است و می تواند به پزشکان و کلینیک ها کمک کند. پزشکان برندینگ می توانند کسب و کار خود را تا حد زیادی گسترش دهند و باعث شوند بیماران با اعتماد بیشتر و احساس خوب به سراغ آنها بروند.
فهرست مطالب

برند پزشکی:در این مطلب سعی داریم در مورد روش ها و نکات مهم در زمینه برندسازی پزشکان با شما صحبت کنیم و نکاتی را برای شما به خصوص در رابطه با برندسازی در حوزه زیبایی داریم. به خاطر داشته باشید که امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری به زیبایی خود اهمیت می دهند. علاوه بر اهمیت زیبایی، سبک زندگی نامناسب در شهرهای بزرگ مانند تنفس هوای آلوده و خوردن غذاهای بی کیفیت می تواند زیبایی افراد را تحت الشعاع قرار دهد.

به همین دلیل می توانید از این فرصت استفاده کنید و با یک برند خوب افراد را به سمت خود جذب کنید و درآمد زیادی کسب کنید. اگر کنجکاو هستید که درباره برندسازی پزشکان، به ویژه در زمینه زیبایی بیشتر بدانید؛ پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

برند چیست؟

برند چیست؟

بسیاری از افراد برندسازی را با یک شعار، تبلیغات یا لوگو اشتباه می گیرند و یا به طراحی لوگو و هویت بصری برای یک کسب و کار به عنوان برندسازی فکر می کنند. اما در پاسخ به این سوال که برند چیست؟ ما یک پاسخ ساده داریم: برند تجربه و تصوری است که توسط یک سازمان، محصول یا شخص در ذهن ما شکل می گیرد.

برند کلینیک شما در ذهن و قلب بیماران شما زندگی می کند زیرا این تصور مخاطبان شماست. همه می توانند برند شما را به روشی خاص درک و تجربه کنند. تصوری که یکی از کارکنان شما از برند شما دارد با تصوری که بیمار شما دارد متفاوت است.

سرمایه گذاران یا سهامداران کلینیک شما نیز تجربه متفاوتی نسبت به بیماران دارند. مخاطبان رسانه ممکن است بیماران یا سهامداران شما نباشند، اما ممکن است بر اساس تبلیغات برند کلینیک شما یا آنچه در مورد شما از دیگران شنیده اند، تجربه متفاوتی داشته باشند، اما مهمترین مخاطب شما بیماران شما هستند.

برند پزشکی دقیقا چیست؟

برندسازی یا تبلیغ پزشکی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوری که بسیاری از پزشکان علاوه بر برندسازی مطب و کلینیک خود به فکر برندسازی شخصی نیز هستند. حتما نمونه های زیادی از این مورد را در ذهن خود مرور کرده اید، بله یکی از مواردی که در آینده در کنار تخصص پزشک بسیار مهم است، برندسازی در حوزه تخصصی یا به عبارتی اولین بودن است.

در برندسازی پزشکی، تخصص، رفتار، دقت، ارتباط اجتماعی قوی، ساختارهای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دهان به دهان از جمله عناصر برندسازی پزشکی هستند. پزشکان و دندانپزشکان محترم، احتمالاً متوجه شده اند که برای به دست آوردن قدرت و نفوذ یک برند پزشکی، باید مجموعه ای متنوع از اجزا، عناصر، عناصر و بخش ها را در محیطی دلپذیر، زیبا، منسجم و پایدار گرد هم آورد تا به تدریج و به آرامی بر تبلیغ برند پزشکی خود نظارت کنید.

صبر، تداوم، خستگی ناپذیری، فعالیت آگاهانه، هماهنگی و همکاری کارکنان مطب و کلینیک یک ضرورت مهم برای دستیابی به برند پزشکی موجه است، هر گونه نقص در این بدنه آسیب جدی به برند پزشکی وارد می کند.

برندینگ یا برندسازی چیست؟

در بالا به طور خلاصه به برند و ارتباط آن با کلینیک درمانی اشاره کردیم تا شما معرفی مختصری از برند داشته باشید. در مرحله بعد، بیایید ببینیم نام تجاری چیست و چقدر برای مشاغل و کلینیک های پزشکی اهمیت دارد. گفتیم که مفهوم برند در ذهن و قلب بیماران ما شکل می گیرد.

حال باید بگوییم که برندسازی تلاشی برای ایجاد یک برند است. برند شما زمانی موفق بوده است که بیمار شما بتواند کلینیک شما را با ویژگی های مطلوب در مقایسه با رقبا تجزیه و تحلیل کند. اما اگر برندی نامطلوب از کلینیک خود در ذهن بیماران خود ایجاد کنید، در واقع در برندسازی شکست خورده اید.

نکته مهم در اینجا این است که اگر به یک برند به عنوان مجموعه‌ای از ویژگی‌ها نگاه کنیم که کلینیک شما را از سایرین متمایز می‌کند، فرقی نمی‌کند که این ویژگی‌ها مطلوب یا نامطلوب باشند، در هر صورت متمایز هستند. هدف از برندسازی افزایش جذابیت و ارزش برند در ذهن و قلب جامعه (بیماران) است.

هر چه یک برند بیشتر در ذهن و قلب مخاطبان خود نفوذ کند، احتمال کسب درآمد بیشتر است. اگر برندی در اذهان عمومی منفور یا منفور است، دو دلیل وجود دارد. اول اینکه یک برند (با ویژگی هایی که از سایرین قابل تشخیص است) شامل ویژگی های نامطلوب است.

دوم اینکه هیچ تعامل موفقی با مخاطب هدف وجود ندارد. در پاسخ به این سوال که برندسازی چیست؟ باید گفت: برندسازی هر تلاشی است که برای افزایش ارزش برند برای بیماران و دیگران (سهامداران، کارکنان بالینی و غیره) در دستور کار قرار می گیرد.

مزایای برندسازی چیست؟

همانطور که از مفهوم برند و نام تجاری ناشی می شود، یک برند دارایی نامشهود کلینیک یا مطب شما است. این دارایی نه یک کالا است و نه محل مطب یا کلینیک شما، بلکه تصوری است که در ذهن بیماران شما وجود دارد. یک برند ارزشمند هویت تجاری کلینیک را در ذهن بیماران می بخشد. برندسازی موفق باعث می شود آن را در ذهن بیماران بچسبانید.

بیماران جدید تمایل بیشتری به پذیرش یک برند ارزشمند دارند. همچنین، برندسازی موفق، فعالیت های بازاریابی کلینیک شما را تقویت و پشتیبانی می کند. در نهایت، کارکنان کلینیک شما احساس غرور می کنند که برای برند شما کار می کنند.

فرآیند تصمیم گیری بیمار را تسهیل می کند.

  • برندسازی، علاوه بر توسعه بازاریابی خدمات بالینی، به بیماران احساس تعلق می دهد.
  • برندسازی موفق کسب و کار شما را از رقبایتان متمایز می کند. بیماران می دانند که چرا باید شما را ببینند و نظر خود را تغییر نمی دهند.
  • برندسازی موفق نرخ ارجاع بیمار را افزایش می دهد. بیماران شما شما را تبلیغ می کنند و خدمات شما را رایگان به دیگران توصیه می کنند.
  • کارکنان کلینیک از کار در چنین برند موفقی احساس غرور می کنند و با وفاداری و تعهد بیشتری کار می کنند.

 

 

مزایای برندسازی چیست؟

اجزای ضروری برندسازی پزشکی

برای اینکه یک کلینیک به یک برند موفق تبدیل شود، به اجزای زیر نیاز دارد:

 مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

اساس برندسازی این است که مخاطب هدف خود را پیدا کرده و روی آن تمرکز کنید. به یاد داشته باشید، شما نمی توانید همه را راضی کنید. هنگام ساختن نام تجاری خود، بیماران خود را در نظر بگیرید، ماموریت و پیام خود را متناسب با نیازهای آنها تنظیم کنید.

شما باید دقیق باشید و جزئیات رفتار و سبک زندگی مخاطبان را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص اطفال هستید، مخاطبان شما افرادی هستند که یا به تازگی پدر و مادر شده اند یا فرزندان کوچکی دارند.

 ماموریتی را انتخاب کنید.

آیا تا به حال به ماموریت خود فکر کرده اید؟ من توصیه می کنم فراتر از اهداف پولی فکر کنید. به طور خلاصه، برای انتخاب یک ماموریت، باید به وضوح آنچه را که به عنوان یک مدیر کلینیک بیشتر به آن علاقه دارید، بیان کنید.

قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که بیماران و مخاطبان هدف شما بتوانند به آن اعتماد کنند، باید بدانید که چه ارزش هایی برای آنها ارائه می کنید. ماموریت هدف از وجود برند شما را توصیف می کند. همه چیز در مورد برند شما، مانند شعار، صدا، پیام، شخصیت و لوگوی شما، باید منعکس کننده ماموریت شما باشد.

 کلینیک های همکار پژوهشی.

به هیچ وجه نباید کار کلینیک های بزرگ یا پیشگام را تقلید کنید. اما شما باید بدانید که آنها چه کاری را خوب انجام می دهند و چه کاری را انجام نمی دهند. هدف این است که خود را از سایر همکاران متمایز کنید و بیمار را متقاعد کنید که به جای آن نزد شما بیاید. همیشه باید به دنبال چیزی باشید که به شما کمک کند برجسته شوید. حتماً به این عنصر از اصول برندسازی پایبند باشید.

 ویژگی ها و مزایای اصلی کلینیک خود را برجسته کنید.

همیشه برندهایی هستند که بودجه بیشتری نسبت به شما دارند. اما خدمات پزشکی یا زیبایی و مزایای برند کلینیک شما به تنهایی متعلق به شماست. شما باید عمیق‌تر کاوش کنید و دریابید که چه مزایایی را ارائه می‌دهید که سایر کلینیک‌ها یا شرکا ندارند. روی ویژگی ها و مزایایی که برند شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید.

 برای کلینیک خود لوگو و شعار بسازید.

در اصول برندسازی، جنبه بصری برند حرف اول را می زند. در واقع، هیجان انگیزترین بخش برندسازی، انتخاب لوگو و شعار برای کلینیک شماست. لوگو بر روی هر چیزی که مربوط به کلینیک و خدمات شما باشد ظاهر می شود. لوگوی شما به هویت برند کلینیک تبدیل می شود و مردم شما را با آن می شناسند.

برند خود را در تمام جنبه ها یکپارچه کنید.

برند شما باید در هر چیزی که بیماران شما می بینند، می خوانند و می شنوند منعکس شود. اگر بیمار وارد کلینیک شما شود، تصویر برند شما باید در سراسر محیط کلینیک و در تعاملات شخصی نمایش داده شود.

برندسازی یکی از بزرگترین کارهایی است که می توانید برای کلینیک خود انجام دهید. با رعایت اصول برندسازی می توانید یک کلینیک کوچک را به یک رقیب موفق تبدیل کنید. همچنین متوجه خواهید شد که بیماران بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و بیشتر به شما مراجعه خواهند کرد.

اجزای مختلف یک برند پزشکی

یک برند پزشکی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا عبارتند از:

  • سر و ظاهر: شامل لباس، بهداشت، زیبایی و جذابیت شخصی
  • شخصیت: شامل ارزش ها، باورها، اهداف و رفتارهای فردی است
  • قابلیت ها: شامل مهارت های شناختی، کاری، ارتباطی، فنی و اجرایی یک پزشک در حوزه تخصصی خود.
  • متمایز بودن: شامل ارائه یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد یا مزایای خاص برای بیماران هدف است.

برند پزشکی نتیجه تلاش های مداوم و طولانی مدت است

برند پزشکی یک تلاش مستمر و آینده‌نگر است که در طول چرخه زندگی یک فرد جریان دارد، همراه با رشد تجربه، قابلیت ها، ویژگی های بیرونی و درونی پزشک، برند پزشکی نیز با همین سرعت رشد خواهد کرد. ایجاد، حفظ و ترویج یک برند شخصی (برند پزشکی) به شما کمک می کند تا بر مخاطبان خود تأثیر بگذارید، آنها را مطیع کنید و پیام منحصر به فرد بودن خود را به طور مثبت در جامعه منتشر کنید.

برندسازی اداری و برندسازی شخصی (برندینگ پزشکی) به هم مرتبط هستند. تنها تفاوت بارز آنها این است که برندسازی مطب در جایی است که خدمات پزشکی ارائه و به عموم مردم ارائه می شود و برندسازی پزشکی حوزه معرفی متخصص به عنوان یک چهره برجسته در کسب و کار خود است که همیشه برای هر یک لازم و ضروری است.

مهمترین قدم در ایجاد یک برند پزشکی موفق

داشتن یک تعریف واضح از خود مهمترین قدم در ایجاد یک برند پزشکی موفق است. تعریف خود شامل توانایی‌ها، ارزش‌ها، اهداف، ویژگی‌ها و ویژگی‌های شخصی و اخلاقی شماست تا پیام‌هایی را که می‌خواهید بیماران هنگام ملاقات با شما دریافت کنند، تعیین کند.

کلید ایجاد یک برند پزشکی موفق این است که ابتدا یک هویت برند برای خود ایجاد کنید، سپس هویت و موقعیت تخصصی خود را در محدوده حرفه پزشکی خود ایجاد کنید و سپس در مرحله نهایی پیام هویت خود را ارسال کنید. از طریق وسایل ارتباطی، شبکه های اجتماعی، زیرساخت های وب به جامعه منتقل شود.

نگاهی کوتاه به نیاز به برندسازی شخصی در سلامت و درمان

در حوزه بهداشت و درمان، رقابت با ورود پزشکان جوان و جویای نام تشدید می شود. حضور پزشکان با سابقه که برندشان شکل گرفته است عرصه رقابت را تنگ می کند. حتما تا به حال تفاوت تعداد مراجعه کنندگان در مطب ها را در مجتمع های پزشکی تجربه کرده اید، برخی مطب ها بسیار شلوغ و برخی دیگر خلوت تر.

بنابراین اگر می‌خواهید در زمینه‌های ارجاع بیمار و ارائه خدمات پزشکی و همچنین برندسازی شخصی موفق باشید و در حوزه برندسازی پزشکی و اداری به جایگاه مناسبی دست پیدا کنید، باید با فرآیندها و اصول برندسازی شخصی آشنا باشید.

اهمیت برندسازی برای پزشکان

 

اهمیت برندسازی برای پزشکان

حرفه پزشکی و آزمایشگاهی یکی از مشاغلی است که برندسازی در آن اهمیت زیادی دارد. به صراحت بگویم، مردم آنقدر از خطاهای پزشکی می ترسند که تا زمانی که شهرت خوبی نشنوند به سختی به پزشک اعتماد می کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، بسیار مهم است که بتوانید خود را به عنوان یک پزشک با تجربه به مخاطبان خود معرفی کنید و با قرار گرفتن در مقابل دید آنها در وب و البته گفتگوهای عادی بین آنها، سعی کنید اعتماد آنها را جلب کنید.

پس از آن و پس از اولین ملاقات با بیمار، کافی است مهارت های خود را به صورت واقعی به او نشان دهید تا نه تنها شما را به عنوان پزشک اصلی خود انتخاب کنند، بلکه شما را به عنوان یک گزینه عالی به دیگران معرفی کنند.

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
مقالات مرتبط